خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/01/17 - 13:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
انتقاد حسن‌بیکی از سکوت مجامع مدافع حقوق بشر:

تشدید حملات به یمن همزمان با شیوع کرونا موجب بروز فاجعه انسانی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر همزمان با شیوع کرونا در یمن شاهد تشدید حملات ائتلاف عربی باشیم، در آینده ای نزدیک فاجعه بزرگ انسانی رخ می دهد.

ابوالفضل حسن بیکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص حملات گسترده متجاوزان سعودی به 150 منطقه از یمن طی چند روز گذشته، گفت: بدون شک این حملات ائتلاف عربی با پاسخ محکم و کوبنده نیروهای مردمی یمن مواجه خواهد شد.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه متجاوزان به یمن طی چند سال گذشته از همه شیوه ها برای سرکوب یمنی ها بهره بردند که در آخرین اقدام ریختن ماسک های آلوده به بیماری کرونا بر سر یمنی ها بود که اقدامی ضدبشری است.



وی با اشاره به اینکه یمنی ها تا زمان قطع شدن دست متجاوزان سعودی به مقاومت خود ادامه خواهند داد، ادامه داد: این مهم در حالیست که پس از پایان بحران یمن، رو سیاهی عدم حمایت از یمنی ها برای برخی کشورهای عربی خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سازمان های حقوق بشری باید تلاش کنند در شرایط کنونی که کرونا به شدت در حال شیوع در جهان است، زمینه آتش بس در یمن را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر قرار باشد همزمان با شیوع کرونا در یمن شاهد تشدید حملات ائتلاف عربی باشیم، در آینده ای نزدیک فاجعه بزرگ انسانی رخ می دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم سکوت معنادار جامعه مدافع حقوق بشر نسبت به جنایات رخ داده در یمن شکسته شود.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جنگنده های رژیم متجاوز سعودی طی پنج روز اخیر بیش از 150 بار مناطق مختلف به ویژه استانهای مارب و الجوف را بمباران کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 296534
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار